Profesjonalna asystentka – szkolenie otwarte Advanced Solutions Institute Poland

Szanowni Państwo,
Zapraszamy na kolejne szkolenie dla Profesjonalnych Asystentek, które tym razem poprowadzi Łukasz Janiec – wieloletni i doświadczony trener biznesu.
Program szkolenia został wielokrotnie zrealizowany i cieszy się dużym powodzeniem wśród naszych Klientów.
Cele szkolenia:
Ø Doskonalenie umiejętności psychospołecznych zapewniających sukces w pracy sekretarki/asystentki.

Ø Poszerzanie wiedzy z zakresu kompetencji zawodowych.

Ø Tworzenie profesjonalnego wizerunku

Ø Usprawnienie organizacji pracy szefa

Termin szkolenia: 20 – 21 luty 2014r.

Miejsce szkolenia: Hotel Blick, Gdynia, ul. Jana z Kolna 6

Program szkolenia:
1. Pigułka savoir vivre’u w pracy asystentki

· Obycie umila życie, czyli po co savoir-vivre?

· Dyskrecja i dyplomacja jako główne cnoty sekretarskie,
· Prowadzenie rozmów telefonicznych,
· Przyjmowanie klientów wewnętrznych i zewnętrznych; formy grzecznościowe w pracy, reguły pierwszeństwa, powitania, przedstawianie się, ukłony,
· Goście w firmie: organizacja przyjęć, zachowanie przy stole, rozsadzanie gości na przyjęciu, w aucie, przyjęcia na stojąco i siedząco,
· Przy stole konferencyjnych czyli o zebraniach, naradach i konferencjach.

2. Asertywny styl komunikacji czyli stanowczość, która nie rani

· Kiedy asertywność a kiedy dyplomacja?
· Wybrane techniki asertywne jako główne narzędzie w sytuacjach trudnych,
· Trudna sztuka odmawiania,
· Asertywne wyrażanie uczuć,
· Udzielanie informacji zwrotnych,
· Formułowanie próśb.
Ochrona czasu pracy szefa
· Prowadzenie kalendarza szefa,
· Ustalenie zasad współpracy, wzajemnych wymagań i oczekiwań,
· Uprzedzanie potrzeb szefa, elastyczność i empatia – atuty nowoczesnej sekretarki/asystentki,
· Ustalanie priorytetów – granice własnej odpowiedzialności w podejmowaniu decyzji.
Przygotowanie prezentacji dla szefa
· Zasady tworzenia profesjonalnej prezentacji,
· Świadomość celów wystąpienia i środków przekazu,
· Przygotowanie materiałów, posługiwanie się środkami dydaktycznymi.

Tworzenie własnego wizerunku i autoprezentacja firmy:
· Troska o wizerunek własny, wizerunek szefa oraz wizerunek firmy,
· Elementy własnego wizerunku,
· Złodzieje wizerunku,
· Kultura wyglądu zewnętrznego: zasady ubierania się do pracy, standardy ubrań, fryzura, obuwie, dodatki,
· Typy urody a kolory w garderobie, sztuka makijażu,
· Operowanie ciałem i przestrzenią – zadbanie o wdzięk i estetykę.

6. Komunikacja interpersonalna – doskonalenie sprawności w porozumiewaniu się:

· Mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji.

· Cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi: płaszczyzna rzeczowa, ujawnianie siebie, ujawnianie relacji wzajemnej, apel czyli słuchanie czworgiem uszu.

· Modelowanie postawy: ”Ja jestem w porządku – Ty jesteś w porządku”.

7. Jak oswoić stres?

· Na czym polega mechanizm stresu?

· Źródła stresu w pracy,

· Radzenie sobie z napięciami poprzez stosowanie technik relaksacyjnych,

· Rozwijanie konstruktywnych wzorców myślowych

Sztuka zdrowego pozytywnego myślenia
· Jak zadbać o własny poziom motywacji?
· 12 błędów w myśleniu inteligentnego człowieka,
· Zasady zdrowego pozytywnego myślenia,
· Postawy wobec życia i ich przełożenie na sukces zawodowy: optymizm i pesymizm.

Zdrowa samoocena kluczem do sukcesu zawodowego
· Składniki poczucia własnej wartości,
· Główne strategie budowania samooceny,
· Co to znaczy kochać siebie?
· Więcej masz – więcej dasz, czyli wpływ samooceny na relacje z innymi.

Nota trenerska:
Łukasz Janiec

Certyfikowany coach, trener, praktyk biznesu. Przez wiele lat pracował i wspierał telefoniczną sprzedaż i obsługę klienta. Buduje projekty rozwojowe w metodologii Learntainment. Autor wielu publikacji branżowych. Nadzoruje realizację i zadania towarzyszące w projektach. Zapewnia jakość realizacji projektów pod względem merytorycznym oraz współpracuje przy rozwoju oferty i tworzeniu nowych narzędzi. Psycholog w zakresie zarządzania, komunikacji i psychologii stosunków międzykulturowych.

Specjalizacja trenerska: Posiada ponad 5- letnie doświadczenie biznesowe i w pracy dydaktyczno – koncepcyjnej, jako trener, wykładowca, twórca i realizator kompleksowych programów szkoleniowych, a także doświadczenia w pracy przy tworzeniu i wdrażaniu projektów strategicznych i innowacyjnych idei marketingowych. Jako trener specjalizuje się w zarządzaniu i rozwoju kompetencji menedżerów i przywódców, budowaniu i podnoszeniu efektywności pracy zespołów, aktywizacji potencjału twórczego, prowadzeniu wystąpień publicznych, telefonicznej obsłudze klienta.

Główni Klienci: Infor, Krajowa Izba Gospodarcza, Deutche Bank, Intermarche, Play, Avon, PKP Cargo, Polsko-Niemiecka Izba Handlowa, EURO RSCG New Europe, EP Creative
Services, Boehringer Ingelheim, Opus B, Banah Group, Avayo, Altavia, Wyższa Szkoła Komunikowania i Mediów Społecznych w Warszawie, Szwejkowski Target Project, Ministerstwo Zdrowia, Centrum Zdrowia ATTIS, Europejskie Centrum Komunikacji i Kultury, Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Beiersdorf, Agros Fortuna, Glaxo SK, Felix Polska, Michelin, Absolut, NOM, Raiffeisen Bank, Fundacja Urszuli Jaworskiej, Fundacja Viva! Akcja dla zwierząt, Fundacja Synapsis, Tchibo, JWT, TBWA, Intermarche, Roche, Kulczyk Tradex, CU (Aviva), KGHM, Partners in Progress, Digital One, Bank BPH, PZU, Kuehne Nagel, DSSE Daicel, NetArt, BGŻ, ZEC Katowice, Unizeto Technologies, Enea S.A., Baumit, Bridgestone, Johnson Control Foam, IT Soft, BRE Bank, Ruukki, PGiNG.